یکی از آشنا ترین برند ها در ذهن هر علاقه مندی از مد و فشن، برند لوکس لویی ویتون یا Louis Vuitton است. این برند نیز مانند هر برند مشهور دیگر داستان جذابی از موفقیت امروز خود دارد. برند فرانسوی لویی ویتون یکی از پیشتازان مد نه تنها در اروپا بلکه در تمام دنیا است. این برند مشهور در ده سال گذشته، برای چندین سال متوالی به عنوان با ارزش ترین برند در جهان شناخته شد. در ادامه با داستان جذاب این برند و جایگاه آن در مد و فشن آشنا میشویم.
بنیان گذار برند فرانسوی لویی ویتون
نام برند لویی ویتون از نام بنیان گذار آن به همین اسم نامگذاری شده است. شروع مسیر موفقیت ویتون از حرفه بسته بندی آغاز شد و اولین محصولات مورد استقبال او ساخت چمدان هایی سبک تر از دیگر چمدان ها بوده است. نقطه عطف زندگی لویی ویتون زمانی بود که همسر پادشاه فرانسه در سال ۱۸۵۲ از حرفه ویتون استقبال و او را به جعبه ساز شخصی خود برگزید. به همین دلیل محصولات تولیدی برند لویی که غالباً جعبه ها بودند از سوی خانواده های اشرافی و پادشاهان مورد توجه قرار گرفتند.
داستان لویی ویتون از کجا شروع شد؟
لویی پس از جدا شدن از استاد خود و تاسیس کارگاه اختصاصی خودش، شروع داستان موفقیت برندش را رقم زد. راز موفقیت برند Louis Vuitton در خلاقیت و نوآوری بکار رفته در طراحی چمدان ها و استفاده از متریال جدید در ساخت آنها بود. لویی فروش محصولات خود را در ابتدا بدون برند به فروش میرساند ولی با افزایش فعالیت تقلیدانه رقبا از طراحی چمدان های او، لوگوی خود را که به اختصار LV است بر روی محصولاتش چاپ کرد.
شهرت برند Louis Vuitton در فرانسه
شهرت جهانگیر برند لویی ویتون زمانی اوج گرفت که مدیریت این برند پس از لویی به پسرش، جورج ویتون واگذار شد. ویتون با سفر های خارجی، تبلیغات گسترده و حضور در نمایشگاه ها برند LV را علاوه بر فرانسه بر سراسر اروپا گستراند. ویتون با تبلیغات در شهر های انگلیس و آمریکا نمایندگی های فروش برند Louis Vuitton را تاسیس کرد و پس از سال ۲۰۰۰ بر روی گسترش تنوع محصولات این برند سرمایهگذاری کرد. امروزه علاوه بر چمدان و کیف های چرمی، برند لویی ویتون در ساخت انواع پوشاک شهرت دارد.

چالش های Louis Vuitton در مسیر تکامل
اولین چالشی که لویی با آن مواجه بود متوقف شدن کارگاهش در زمان شروع جنگ پروس بود. که همین موضوع بعداً تبدیل به نقطه عطفی برای این برند شد. یکی دیگر از مهمترین چالش های برند لویی ویتون در زمان جنگ جهانی دوم رخ داد. زمانی که این برند متهم به همکاری با نازی ها شد. چالش بزرگ بعدی که همه ی برند های معتبر درگیر آن هستند، جلوگیری از کپی برداری رقبا است. و این موضوع زمانی که برند Louis Vuitton از طرح های جدیدی از محصولات خود رونمایی میکرد، شدت میگرفت.
موفقیت های بزرگ برند لویی ویتون
موفقیت های بزرگ Louis Vuitton پس از تور های جهانی جورج ویتون اتفاق افتاد. پس از آن تبلیغات لویی ویتون بیشتر طبقه ی خاصی از جامعه را هدف میگرفت و از چهره های افراد سرشناس مثل مدونا، جنیفر لوپز و آنجلینا جولی برای تبلیغات خود استفاده میکرد. پا گذاشتن برند لویی ویتون به دنیای جواهرات از دیگر موفقیت های بزرگ این برند بود. امروزه گران قیمت ترین کیف های لوکس و جواهرات متعلق به این برند میباشد.
لوگو و نماد منحصر به فرد برند Louis Vuitton
طرح قالب محصولات لویی ویتون از یک گل چهار پر ژاپنی الهام گرفته که توسط جورج ویتون طراحی شد و آن را در انواع محصولات لویی ویتون خواهید دید. لوگو این برند از مخفف اسم آن تشکیل شده که شامل دو حرف L و V میباشد. اولین کیف های تولید شده این برند به دو رنگ کرمی و قهوه ای تولید میشدند و همین رنگ امروزه به دو رنگ قالب در محصولات LV تبدیل شده است.
جایگاه لویی ویتون در دنیای مد و فشن
وقتی نام برند Louis Vuitton را میشنویم اولین چیزی که مطرح میشود، انواع کیف های زنانه میباشد. لویی ویتون از طرح های منحصر به فرد در طراحی کیف های خود استفاده میکند. اما بازه محصولات لویی ویتون به تولید انواع کفش ها، جواهرات، ساعت مچی و دیگر اکسسوری ها نیز گسترده میشود.
خرید محصولات برند لویی ویتون در برندزسیتی
برند لویی ویتون یکی از لوکس ترین و گران قیمت ترین برند ها در صنعت مد و فشن است. به دلیل سیاست هایی که این برند در فروش خود تعریف کرده و همینطور شرایط بازار ایران، امکان خرید مستقیم محصولات لویی ویتون در ایران امکانپذیر نیست. اما برندزسیتی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید مارک اصل LV را از وب سایت های مرجع به راحتی خریداری کنید. فقط کافی است که لینک محصول را در پنل خود در برندزسیتی وارد کرده و محصول را سفارش دهید.

رقبای سرسخت برند Louis Vuitton در دنیای مد
هر برند معتبری رقیب های سرسختی هم دارد. این رقابت باعث میشود برند ها طراحی خود را بر اساس نوآوری و خلاقیت های بیشتری ارائه کنند. از مهمترین رقبای لویی ویتون برند گوچی (Gucci)، دیور (Dior)، شنل (Chanel) و هرمس (Hermes) هستند. هر کدام از این رقبا داستان های جذاب خود را در مسیر تبدیل شدن به یک برند موفق در دنیای مد دارند. شما میتوانید داستان جذاب برند ها را در این صفحه مطالعه کنید.
بدون دیدگاه