باز هم یک موفقیت ایتالیایی دیگر در صنعت فشن جهان! برند D&G، این بار توسط دو دوست و همکار به اوج خود میرسد. خلاقیت و دانش در طراحی گرافیک راز موفقیت دولچه و همکارش گابانا بود. کالکشن هایی که این دو طراحی و در خانه مد ایتالیا به نمایش گذاشتند به سرعت در اروپا و پس از آن در سراسر دنیا شهرت یافت. با اینکه برند دی اند جی نسبت به دیگر برند های مطرح ایتالیا دیرتر تاسیس شد امروز جزو بهترین برند ها در تولید پوشاک برند جای دارد. در ادامه به داستان جذاب دولچه و گابانا و چالش های آنها میپردازیم.
بنیان گذاران برند ایتالیایی دی اند جی
دومینیکو دولچه و استفانو گابانا دو بنیان گذار برند D&G در ایتالیا بودند. دولچه سال ۱۹۵۸ در جزیرهای در جنوب ایتالیا، پولیتزی جنروسا و گابانا سال ۱۹۶۲ در میلان ایتالیا متولد شد. این دو به دلیل تخصص و تحصیلاتی که در زمینه طراحی لباس و گرافیک داشتند، در اوایل دهه ۸۰ به واسطه استخدام دولچه در آتلیه ای که گابانا در آن کار میکرد، با یکدیگر آشنا شدند و در سال ۱۹۸۲ تصمیم به تاسیس استودیو طراحی خود گرفتند. در ابتدا هر کدام با برند خود فعالیت میکردند و پس از آن برای ذخیره پول تصمیم گرفتند تحت یک برند به طراحی بپردازند. گابانا از زبان خود میگوید که بسیاری از تکنیک ها و تخصص خود را از دولچه فرا گرفته است.

داستان D&G از کجا شروع شد؟
برند D&G اولین بار خود را با طراحی کالکشن زنانه در سال ۱۹۸۵ نشان داد. نام کالکشن آنها Real Women نام داشت. این شو در حالی برگزار شد که دولچه و گابانا با مشکلات مالی مواجه بودند و مجبور بودند از مدل هایی بدون تخصص در زمینه مد و فشن استفاده کنند. فروش اولین کالکشن آنها با اینکه میزان چشم گیری نبود، اما نام برند آنها را بر سر زبانها انداخت. آنها در حالیکه به فکر لغو سفارش بعدی خود از تأمین کننده داشتند و حتی پیامی با همین مضمون را فرستادند، اما پیام به دلیل تعطیلات کریسمس به دست او نرسید و خانواده دولچه با کمک مالی به او آنها را به سمت طراحی کالکشن بعدی ترغیب کردند.
برند D&G و مشهورترین کالکشن های لباس
دومین کالکشن برند دی اند جی مسیر موفقیت را برای این دو طراح خلاق روشنتر کرد و در فشن شو Milano Collezioni رونمایی شد. سومین کالکشن همزمان با تاسیس اولین بوتیک آنها در میلان سال ۱۹۸۶ اتفاق افتاد. در اوایل فعالیت برند D&G بر روی طراحی لباس شنا و لباس زیر تمرکز میکردند و اولین کالکشن مردانه خود را در در سال ۱۹۹۰ به نمایش گذاشتند. این کالکشن جایزه prestigious Woolmark Award را به خود اختصاص داد. در این کالکشن طراحی پیراهن سیسیلی نیز شامل میشد که مورد توجه و محبوبیت بسیاری قرار گرفت. D&G در سال ۱۹۹۹ از اولین کالکشن کودک خود با نام Junior D&G در فلورانس ایتالیا رونمایی کرد.
چالش های DOLCE & GABBANA در مسیر خروج از بحران ها
برند DOLCE & GABBANA مانند دیگر برند هایی که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند، چالش های ویژه خود را داشته است. یکی از چالش های قابل توجه این برند، اتهام فرار مالیاتی آنها در سال ۲۰۰۸ و محکوم شدن آنها در ۲۰۱۳ بود. آنها طی این اتهام به دلیل نگه داشتن ۲۴۹ میلیون یورو به ۲ سال زندان و جریمه ۵۰۰ هزار یورویی محکوم شدند، که توسط وکلای خود تبرئه شدند.
موفقیت های بزرگ برند دی اند جی
برند دی اند جی موفقیت خود را مدیون تلفیق فرهنگ ها از سفر های بسیاری است که دولچه و گابانا با هم گذراندند. این دو طراح خلاقیت بینظیر خود را از فیلم ها و طراحی های رنگارنگ الهام گرفتند و همین تفاوت در طراحی لباس ها بود که توجه طرفداران را به خود جذب کرد. مهمترین موفقیت آنها زمانی بود که مدونا، خواننده معروف، در لباس برند دی اند جی (Dolce & Gabbana Corset) در فستیوال Cannes Film Festival ظاهر شد.

حقایقی در مورد برند D&G که تا به حال نشنیده اید!
- دولچه و گابانا طی سه ماه رکورد جدیدی را ثبت کردند. آنها ۱۵۰۰ لباس را در طول ۳ ماه برای مدونا طراحی کردند. اکثر این لباس ها هنر دستی آنها بودند و در قراردادشان مبلغی برای آن تعیین نکردند. این یعنی این طراحان برای هیچ کار کردند! وقتی دلیلش را از آنها پرسیدند، گفتند: درامدی که ما از برند کسب کردهایم بیش از چیزی است که بتوانیم خرج کنیم.
- این دو طراح با خلاقیت بینظیر خود سالانه بیش از ۱۳ کالکشن طراحی میکنند که در هر کدام میتوانید نوآوری و تفاوت را ببینید.
- در سال ۲۰۰۵، درآمد خالص شرکت ۷۵۰ میلیون یورو بوده است.
- در سال ۲۰۱۲ Dolce & Gabbana از کالکشن haute couture در زادگاه دولچه ( جزیره سیسیلی ) رونمایی کردند که مدل آنها در این فشن شو اسکارلت جوهانسن ( Scarlett Johansson ) بازیگر مشهور آمریکایی بود. مهمانان ویژه این فشن شو مدیران تدوین مجله Vogue از سراسر جهان حضور داشتند.
جایگاه دی اند جی در دنیای مد و فشن اروپا
شاید اولین محصولی که از برند دی اند جی در ذهن تداعی شود، شلوار جین باشد. و این هم به لطف طراحی خلاقانه در شلوار های جین بوده است. امروز برند D&G علاوه بر کالکشن های تابستانه، کیف های چرمی به تولید محصولات آرایشی، عِطر و ادکلن و همچنین صنایع غذایی نیز وارد شده است.
خرید محصولات برند DOLCE & GABBANA از برندزسیتی
برند DOLCE & GABBANA از برند هایی با طراحی لوکس پوشاک در صنعت مد و فشن میباشد. به دلیل محدودیت های ورود کالای برند در شرایط بازار ایران، امکان خرید مستقیم محصولات D&G در ایران امکانپذیر نیست. اما برندزسیتی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید مارک اصل D&G را از وب سایت های مرجع به راحتی خریداری کنید. فقط کافی است که لینک محصول را در پنل خود در برندزسیتی وارد کرده و محصول را سفارش دهید.
رقبای سرسخت برند D&G در صنعت مد
هر برند معتبری رقیب های سرسختی هم دارد. این رقابت باعث میشود برند ها طراحی خود را بر اساس نوآوری و خلاقیت های بیشتری ارائه کنند. از مهمترین رقبای دی اند جی برند گوچی (GUCCI) ، ورساچه (Versace)، لویی ویتون (Louis Vuitton)، برند ایتالیایی پرادا (PRADA)، دیور (Dior) و هرمس (Hermes) هستند. هر کدام از این رقبا داستان های جذاب خود را در مسیر تبدیل شدن به یک برند موفق در دنیای مد دارند. شما میتوانید داستان جذاب برند ها را در این صفحه مطالعه کنید.
بدون دیدگاه