H&M (Hennes & Mauritz) برندی سوئدی و دومین خرده فروشی معتبر در جهان است. این برند معروف توسط کارآفرینی سوئدی متولد شد و کار خود را با لباس های زنانه آغاز کرد. H&M هم از دیگر برند های خانوادگی در اروپا است که امروزه به یکی از رقبای جدی برند های معروفی مثل GAP و GUCCI تبدیل شده است. داستان برند H&M نشان می‌دهد که با استراتژی های مناسب، توجه به نیاز های مشتریان و همچنین انعطاف‌پذیری در مواجهه با چالش ها، یک برند می‌تواند در صنعت مد پا برجا بماند و به موفقیت دست یابد. در ادامه با داستان جذاب اچ اند ام خواهیم پرداخت.

بنیان گذار برند سوئدی H&M

بنیانگذار برند H&M کارآفرینی سوئدی به نام ارلینگ پرسون است که در سال ۱۹۴۷ طی سفرش به آمریکا ایده ی تاسیس برندی با ارائه پوشاک زنانه را دنبال میکند. نام اصلی برند “Hennes” بود که در زبان سوئدی به معنای “برای خانم‌ها” است، اما پس از آنکه در سال ۱۹۶۸ با شرکت “Mauritz Widforss” که مربوط به لباس های مردانه بود، ادغام شد، نام به “Hennes & Mauritz” تغییر کرد. در حال حاضر دارنده امتیاز برند H&M پسر او “استفان پرسون” و مدیرعامل این شرکت از کارمندان ده ساله همین شرکت، هلنا هلمرسون، که از سال ۲۰۲۰ به این سمت منسوب شده است.

داستان اچ اند ام از کجا شروع شد؟

سال های رشد برند اچ اند ام در دهه ی ۱۹۷۰ رخ داد. این سال به بعد این برند توانست در سال بیش از ۵ شعبه در کشور های مختلف تاسیس کند. دهه ی ۲۰۰۰ اولین فروشگاه برند اچ اند ام در خیابان پنجم در نیویورک آمریکا تاسیس شد. دیگر شعبات این برند در این سال‌ها در دانمارک، بریتانیا، سوئیس، آلمان واقع بودند. اچ اند ام به تدریج فروشگاه های خود را در اکثر کشور های اروپایی تاسیس کرد. همکاری با طراحان معروف لباس و سلبریتی های مطرح از دیگر جنبه‌ های داستان این برند سوئدی است.

فست فشن برگ برنده ی برند H&M

برند H&M با تمرکز بر مد سریع یا فست فشن سعی میکند فاصله میان طراحی تا فروش را به حداقل برساند. همین موضوع توجه بسیاری از علاقه مندان به مد را به این برند جذب کرده است. H&M با استفاده از فست فشن (fast fashion) توانسته است تا موجی از خرید های متوالی را در بین مشتریان H&M ایجاد کند. این استراتژی باعث می‌شود که مشتریان به دنبال جدیدترین مدل ها و ترند ها در هر زمان خاصی باشند و به صورت مکرر به فروشگاه های H&M مراجعه کنند تا جدیدترین محصولات را خریداری کنند.

مدل های معروف با برند اروپایی H&M

H&M بر روی تبلیغات سرمایه‌گذاری ویژه ای داشت. تبلیغات بیلبوردی با همکاری مدل های معروفی از جمله گروه The Big Six نقش اساسی را در بازاریابی برند آن‌ها داشته اند. سلبریتی های معروفی از جمله مدونا، دیوید بکام و لیدی گاگا از برجسته‌ترین افرادی هستند که با پوشاک برند H&M همکاری داشته اند. با این حال هنوز هم برند H&M برند پوشاک لوکس با قیمت های به صرفه شناخته میشود.

چرا اچ اند ام به سرعت پا به عرصه رقابت گذاشت؟

اچ اند ام در سال ۱۹۹۰ فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کرد. برند اچ اند ام با طراحی خاص خود در لباس ها و قیمت پایینتر نسبت به رقبا طرفداران خود را شگفت زده میکرد. استراتژی H&M بر اساس “مد برای همه” بود و هدف آن تأمین مد پوشاک با کیفیت برای همه افراد با هر بودجه‌ای بود. این مفهوم جذاب مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفت و باعث شد H&M به یکی از برند های پرطرفدار در سطح جهانی تبدیل شود. از مهمترین ویژگی‌ های اچ اند ام میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی های خلاقانه
  • قیمت های مقرون به صرفه
  • تأکید بر آخرین مدل ها و روند جدید مد
  • تاسیس شعب در اکثر کشور های جهان

جایگاه H&M در دنیای مد و فشن اروپا

H&M با همکاری با بهترین طراحان از جمله طراح مشهور آلمانی کارل لاگرفلد، ورساچه و استلا مک‌کارتنی در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ جایگاه خود را در دنیای مد اروپا ارتقا داد. این برند مشهور با خرید امتیاز چندین برند سوئدی دیگر در زمینه پوشاک بازه محصولات خود را ارتقا داد و در سال ۲۰۰۹ با معرفی برند زیر مجموعه ی خود H&M Home شروع به طراحی و تولید مبلمان کرد. امروز H&M در بیش از ۷۵ کشور دنیا فروشگاه های خود را گسترش داده و علاوه بر آن محصولات این برند در وب سایت H&M بصورت اینترنتی نیز به فروش میرسند.

خرید محصولات برند اچ اند ام از برندزسیتی

برند اچ اند ام از برند هایی با طراحی لوکس پوشاک در صنعت مد و فشن میباشد. به دلیل محدودیت های ورود کالای برند در شرایط بازار ایران، امکان خرید مستقیم محصولات اچ اند ام در ایران امکان‌پذیر نیست. اما برندزسیتی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید مارک اصل H&M را از وب سایت های مرجع به راحتی خریداری کنید. فقط کافی است که لینک محصول را در پنل خود در برندزسیتی وارد کرده و محصول را سفارش دهید.

رقبای سرسخت برند H&M در صنعت مد

هر برند معتبری رقیب های سرسختی هم دارد. این رقابت باعث می‌شود برند ها طراحی خود را بر اساس نوآوری و خلاقیت های بیشتری ارائه کنند. از مهمترین رقبای اچ اند ام برند ورساچه (Versace)، برند گوچی GUCCI، برند اسپانیایی زارا (Zara)، گپ (Gap) و فوراور۲۱ ( Forever 21) هستند. هر کدام از این رقبا داستان های جذاب خود را در مسیر تبدیل شدن به یک برند موفق در دنیای مد دارند. شما میتوانید داستان جذاب برند ها را در این صفحه مطالعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *